Web používá soubory cookie k poskytování služeb v souladu se Zásadami souborů cookie. Můžete definovat podmínky pro ukládání nebo přístup k mechanismu cookies ve vašem prohlížeči.
Kyberzločinci nikdy nespí. Každý den slyšíme o útocích na softwarové společnosti, vlády, webové stránky letišť, hotely, nemocnice, univerzity a platformy sociálních médií. Na začátku roku 2023 ji ransomwarový útok na velkou potravinářskou společnost donutil uzavřít výrobní zařízení a zastavit dodávky potravin do obchodů. Jak vidíme, následky útoku mohou být obrovské.
Nemusíte se však stát obětí kyberzločinců.
Rámec Zero Trust pomůže chránit váš podnik před hrozbami prostřednictvím nepřetržité autentizace a autorizace.
Zero Trust je princip zabezpečení sítě, který říká „Nedůvěřujte žádnému uživateli“. Opírá se o předpoklad, že každý uživatel, zařízení, aplikace, síť a cloud jsou ohroženy. Tento přístup vyžaduje úplné situační povědomí o online aktivitách, včetně monitorování a zaznamenávání interních aktivit a kontroly veškerého příchozího a odchozího provozu.
Program Zero Trust zatím zavedlo méně než 1 % organizací, ale to se mění. Gartner předpovídá, že do roku 2026 bude toto řešení využívat 10 % velkých podniků a korporací.
Jak vyvinout efektivní implementační strategii Zero Trust?
Nejprve se zeptejte sami sebe, proč je to důležité pro vaše podnikání. Nezapomeňte vzít v úvahu cíle, typ hrozeb a způsob jejich vytváření, jakož i oddělení a obchodní segmenty, které jsou ohroženy.
To vše vám pomůže zvolit správnou strategii.
Rámce Zero Trust mohou pomoci chránit vaši firmu před hrozbou neustálým sledováním a ověřováním uživatelů. Jedná se o řešení, které zvyšuje odolnost sítě a zároveň snižuje náklady a složitost infrastruktury.
Níže naleznete 7 tipů, jak zavést nulovou důvěru ve vaší organizaci.
1. Vypracujte svou strategii
To vám pomůže formulovat strategii nulové důvěry a zdůvodnit tento typ řešení.
2. Určete, co chcete chránit
Shromážděná data přicházejí v mnoha podobách a jsou umístěna na mnoha místech. Zvážit:
Klasifikace dat podle úrovně citlivosti vám pomůže pochopit, jak je dobře chránit.
3. Pochopte svůj provoz a datové toky
Mapujte dopravní toky a využití dat pro detailní zobrazení všech aktiv, aplikací a uživatelů. Tato činnost zahrnuje:
Čím úplnější jsou informace, tím lépe budete připraveni vytvořit politiku nulové důvěry.
4. Zhodnoťte svou vyspělost Zero Trust
Zkontrolujte své aktuální bezpečnostní prostředí. Možná zjistíte, že některé principy Zero Trust již aplikujete. Obsahují:
Vědět, co potřebujete a co již máte, vám pomůže utvářet vaši architekturu Zero Trust a také plánovat implementaci, zdroje a rozpočet.
5. Navrhněte svou architekturu Zero Trust
Vytvořte obrys, který určí, jak bude vypadat jádro krajiny. Zvažte, jak bude Zero Trust spolupracovat s:
To vám umožní vyvinout pilotní program a vyřešit problémy, aniž by to ovlivnilo vaše podnikání.
6. Vytvořte si zásady nulové důvěry
Vyviňte algoritmus důvěry pro vývoj zásad založených na regulacích toku provozu a klasifikaci dat, aby bylo možné zahrnout prvky důvěryhodnosti a rizika, a podle potřeby upravte oprávnění pomocí analýzy a automatizace.
7. Monitorujte a udržujte
Stejně jako u každé bezpečnostní strategie je třeba sledovat a upravovat zásady nulové důvěryhodnosti, které jsou založeny na výkonu, pracovní zátěži a aktivitě. Pokud tak učiníte dříve, než dojde k nebezpečí, snížíte riziko a posílíte trvalý stav nulové důvěry.
Nabízíme Cyclance Gateway od Blackberry, což je řešení Zero Trust Network Access (ZTNA), které snižuje riziko dalších hrozeb souvisejících s manipulací s mobilními a vzdálenými zaměstnanci. Pomocí struktury založené na umělé inteligenci provádí Cylance Gateway nepřetržitou autorizaci, aby zajistila, že k obchodním zdrojům budou mít přístup pouze bezpečná a důvěryhodná zařízení.
Chcete-li se o tomto řešení dozvědět více, kontaktujte Damiana Gołucha, který je jeho správcem.
IČO: 17592062
IČO: 24804983